JednÃm z nejÄastÄ›jÅ¡Ãch podvodů, se kterými se můžeme setkat, je to, že se podvodnÃci vydávajà za nÄ›co, co rozhodnÄ› nejsou. Zdaleka nejÄastÄ›ji je to banka, ale patřà sem také tÅ™eba policie. Běžná je také technická podpora, i když ta funguje jinak než výše uvedené podvody. ZatÃmco u nich totiž podvodnÃk jako prvnà volá vám, zde Äeká, až mu zavoláte vy. Jak to ale zaÅ™ÃdÃ?
Â
Zdaleka nejÄastÄ›jÅ¡Ãm způsobem jsou nejrůznÄ›jÅ¡Ã vyskakovacà okna, která se objevujà pÅ™i naÄÃtánà nÄ›kterých webových stránek. Za nÄ›která z nich platà právÄ› podvodnÃci, a Äasto se v nich objevuje zpráva, že ve vaÅ¡em poÄÃtaÄi byl detekován virus, a je tedy potÅ™eba zavolat na technickou podporu, aby vás jej zbavili, pÅ™iÄemž je zde uvedeno i ÄÃslo.
Â
Â
Problém je samozÅ™ejmÄ› v tom, že se rozhodnÄ› nedovoláte zástupcům firmy Microsoft Äi Apple, nýbrž lidem, kteřà se za nÄ› budou vydávat. Ti vás nejprve požádajà o dálkový pÅ™Ãstup, pÅ™iÄemž následnÄ› ve vaÅ¡em poÄÃtaÄi provedou nÄ›kolik operacÃ, které by mÄ›ly „virus“ odstranit, pÅ™ÃpadnÄ› vám ukázat, jak moc je váš poÄÃtaÄ napadený.
Â
NáslednÄ› podvod postupuje jednou ze dvou možnostÃ. BuÄ se vás budou snažit pÅ™esvÄ›dÄit, abyste si registrovali (samozÅ™ejmÄ› za poplatek) nový „oficiálnÓ antivirus, který vám pomůže, nebo po vás budou chtÃt nalogovánà do vaÅ¡eho bankovnÃho úÄtu, abyste se pÅ™esvÄ›dÄili, že je vÅ¡e v pořádku. NáslednÄ› si bez vaÅ¡eho vÄ›domà z vaÅ¡eho úÄtu pÅ™evedou penÃze.
Â
Â
Je tedy jasné, že je dobré tÄ›mto podvodnÃkům nenaletÄ›t. Jak ale poznat, kdy je problém skuteÄný? Zde je pomoc naÅ¡tÄ›stà velmi jednoduchá. Pokud máme obavy, že je náš poÄÃtaÄ Äi mobilnà telefon zavirovaný Äi hacknutý, pak si můžeme na jiném pÅ™Ãstroji najÃt na oficiálnÃch stránkách Microsoftu Äi Applu kontakty, na které je možné zavolat. RozhodnÄ› bychom ale nemÄ›li využÃvat žádný z tÄ›ch, který dostaneme v e-mailu Äi který se nám objevà u zprávy na obrazovce. To je totiž spolehlivý způsob, jak pÅ™ijÃt o své těžce vydÄ›lané penÃze.