NÄ›jakého konÃÄka má v podstatÄ› každý z nás. A podle psychologů je to zdravá, Äi dokonce nezbytná vÄ›c. Jen málokdo vÅ¡ak vÃ, že i konÃÄky procházà urÄitým vývojem, a že navzdory tomu, že jsme každý jiný, jsou nÄ›které populárnÄ›jÅ¡Ã než jiné. Co ale tuto popularitu ovlivňuje?
Â
Â
V prvnà řadÄ› jsou to módnà trendy. Pokud napÅ™Ãklad influencemi zaÄnou hromadnÄ› sbÃrat vzácné pokojové rostliny, jako tomu bylo napÅ™Ãklad v dobÄ› Covidu, pak je pravdÄ›podobné, že jejich pÅ™Ãklad bude následovat i spousta dalÅ¡Ãch lidÃ. To samozÅ™ejmÄ› nenà ideálnÃ, neboÅ¥ Äasto u daného konÃÄku nevydržÃ, pÅ™ÃpadnÄ› se jÃm až pÅ™ÃliÅ¡ zahltÃ.
Â
Dále je to jeho jednoduchost. Jen málokdo půjde napÅ™Ãklad chodit lézt na skály, avÅ¡ak sbÃránà známek, které můžeme sehnat na každé poÅ¡tÄ›, už je nÄ›co jiného. ZajÃmavé je, že na cenÄ› zde až tolik nezáležÃ. Byli byste pÅ™ekvapeni, kolik jsou lidé za své konÃÄky ochotni utratit.
Â
Â
V neposlednà ÄadÄ› je to pak pÅ™edpokládaný zisk. Pokud napÅ™Ãklad věřÃme, že sbÃránà známek nám pomůže zbohatnout, tak se do nÄ›j pustÃme mnohem pravdÄ›podobnÄ›ji. I když Å¡ance, že tomu tak skuteÄnÄ› bude, je jen velmi malá.
Â
Jaké jsou tedy v souÄasnosti u nás nejpopulárnÄ›jÅ¡Ã? Bezesporu je to, s výjimkou sázenà a hazardnÃch her, právÄ› sbÄ›ratelstvÃ. To je totiž zdaleka nejsnazÅ¡Ã, a stojà pouze penÃze. NavÃc pocitu z toho, když si domů pÅ™ineseme nový kousek, se v podstatÄ› nic nevyrovná. Je tu také ta možnost, byÅ¥ velmi vzdálená, že na nÄ›m zbohatneme – i když poÄet tÄ›ch, kterým se to podaÅ™ilo, je skuteÄnÄ› minimálnÃ.
Â
Znamená to tedy, že bychom si mÄ›li své hobby vybÃrat podle toho, co je zrovna populárnÃ? Nikoliv. Důraz musÃme klást pÅ™edevÅ¡Ãm na to, co k nám sedÃ, a také na naÅ¡e finanÄnà a prostorové možnosti. Kvůli konÃÄku bychom se totiž nikdy nemÄ›li dostat do finanÄnà Äi jiné nouze. Pokud se tak stane, pak je nÄ›co skuteÄnÄ› velmi Å¡patnÄ›.