V mnoha odvětvích, zejména u služeb, platí, že kdo dřív přijde, ten dřív mele. Pokud chcete na řadu přijít jako první, musíte se také jako první dostavit. A to může někdy znamenat přijít i hodinu předem. Je však jasné, že tento čas by se dal využít i jinak. Pochopily to i firmy, což je také důvod, proč zavedly rezervační systém https://fitness-rezervace.cz/. Ten může fungovat buď přes internet, nebo klasicky přes telefon, kdy buď vyplníte kontaktní formulář a vyberete si z nabídky volných termínů ten, který vám bude vyhovovat, nebo zavoláte a domluvíte se s pracovníkem, kdy je možné přijít.
Je jasné, že to značně zjednodušilo situaci. Zvláště v průběhu pandemie covidu se tím zabránilo tomu, aby spolu čekalo mnoho lidí najednou v čekárně. Takto přišel každý až na svůj domluvený čas, čímž se značně omezilo riziko nákazy. Zdálo by se tedy, že tento způsob má veškeré možné výhody. Dnes se však ukazuje, že sebou přináší i určité problémy, se kterými je potřeba počítat. O nich je dobré vědět, abychom nakonec nebyli zbytečně nepříjemně překvapeni.
V první řadě je to fakt, že mnohdy jsou ty nejlepší termíny ihned plné. V podstatě to znamená, že pokud se nepřihlásíte prakticky okamžitě po uvolnění daných termínů, máte smůlu. Samozřejmě to závisí na tom, o jakou službu se jedná a jak je populární. Přeci jen, nejde o lístky na koncert, které jsou vyprodané během pár minut. I tak je však dobré být ve střehu, aby vám neutekla ta nejlepší okna.
Pro pracovníky je zase poněkud nepříjemný fakt, že zákazníci mnohdy na smluvený termín zkrátka nepřijdou, a to bez toho, že by zavolali. Díky tomu vznikají zbytečné prostoje, neboť bylo možné, aby v uvolněný termín přišel někdo jiný. To se stává častěji, než bychom si mohli myslet. Nelze tedy počítat s tím, že je tento systém bez vady. Pokud však o nich víme, můžeme se s nimi také mnohem lépe vypořádat – a to je to, na čem záleží.